Google'in Cesitli Alt Sitelerine Erisimin Engellenmesi

Yok artik arkadas! Boyle bir sey olabilir mi? Akla mantiga yatkin mi bu? Karari alan hakim mi suclu? Yoksa uygulayan bilgi teknolojileri ve iletisim kurumu mu? Peki ya bir internet sitesinin erisiminin engellenmesini talep edene ne demeli? Ya yasada hala boyle bir madde barindiran hukumete?

Sunu aklim almiyor benim, ulkede "danisman", "uzman" titri ile gorev yapan binlerce insan var konuyla alakali. Bu insanlarin bir tanesi de "yahu o oyle olmaz, boyle olmasi lazim." demiyor mu? Diyemiyor mu? Mesela bana gelip, "hava beslemesini yatay eksenden yapacaz" dediklerinde, ben, "yok olmaz oyle sey, nedeni de bu o yuzden boyle boyle yapmalisiniz." diyebiliyorum. Niye ben diyebiliyorum da, onlar diyemiyor? Ya da hadi diyelim diyebiliyorlar da niye kaale alinmiyorlar? Bir sey ya yanlistir ya dogrudur bu gibi somut islerde. Fuzzy muhabbetlerine girmeyeceksin hic. Siyah mi? Beyaz mi? Gri yok kardesim. Tanimli degil.

Cok yasa ulusal intranet. Cunku bize sadece su anda sahip oldugumuz bilgi yeterli. Niye daha fazlasini ogrenelim degil mi? Basimizdaki buyukler bizim icin gerekliyse ogrenir, bizlere en iyisini anlatirlar. Varolsunlar. Cok yasasinlar. Basimizdan eksik olmasinlar. Bilgisayarinda web tarayici bulunanlari tutuklasinlar. Her mahalleye bir memur tahsis edilsin ve o memur surekli, gorev alani dahilinde bulunan meskenlerdeki bilgisayarlari rastgele zamanlarda kontrol etsin. Memur icin zor rastgele gerci. Duzen adami ne de olsa ama elden bir sey gelmez saat 11'de tarayici kontrol memuru gelecek silin tarayicilari diye geyikler yasanir cunku bir suru yerde aksi halde.

Ha boyle dedik de bize mustehak! "Ben girebiliyorum, siz de girin." diyebilen bir basbakanin yonettigi ulkenin halkindan ne beklersin. MSN var mi? Var. Facebook var mi? Var! Ne duruyorsun? Ne yapayim? Helva yapsana, helva yapsana. Ah pardon yanlis oldu. Onlari engellemek lazim asil. Belki o zaman koyunluk uykusundan uyaniriz. Koyunluk uykusu. Burada yazar hayallere dalar...

Ozgurluklerim elimden aliniyor diye birkac ulkeden vatandaslik talep etmenin vaktidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder