45 Yasindan Once Okunmasi Gereken 54 Kitap

Siz pek kiymetli dostlarim icin yaptigim listedir. Bazi eserler tabii ki seri halinde, ornegin foundation, onlari sadece tek bir kez yazdim. Yani seri olarak ismini verdim. Dolayisyila 54 yaziyor ama okunmaya baslandiginda 54'ten fazla kitap okunmus olacak eger butun burada yazdiklarim okunursa. Bunu da soyledikten sonra, buyuk yazarlardan birer kitap secmeye calistigimi bilmenizi isterim. Hakan Gunday haric. Onun butun eserleri listede. Fikir ve gorusleriniz benim icin onemlidir. Aasuhaushd. Ha tabii ki yarisini ancak okumusumdur. Okumadiklarim var yani. Ona gore yollarsaniz elestiri oklarinizi iyi olur. Iste o liste;

1) Yuzyillik Yalnizlik – G.G. Marquez
2) Bindokuzyuzseksendort – G. Orwell (opsiyonu hayvan ciftligi)
3) Malafa – H. Gunday (6 kitabini da listenin cesitli yerlerine serpistiricem)
4) Mulksuzler – U.K. Le Guin
5) Ince Memed -  Y. Kemal
6) Das Kapital - K. Marx (40’tan sonraya birakilmasi makul olur)
7) Savas ve Baris – L. Tolstoy
8) Azil – H. Gunday
9) Seker Portakali – J. M. De Vasconcelos
10) Kizil Nehirler – J. C. Grange
11) Faust – Goethe
12) Donusum – F. Kafka
13) Tutunamayanlar – O. Atay
14) Devlet – Platon
15) Sineklerin Tanrisi – W. Golding
16) Karincalar – B. Weber
17) Puslu Kitalar Atlasi – I. O. Anar
18) Kinyas ve Kayra – H. Gunday
19) Otostopcunun Galaksi Rehberi – D. N. Adams
20) A million little pieces – J. Frey
21) Gok cisimlerinin donusleri uzerine – Kopernik
22) Ulysses – J. Joyce
23) Bir Yaz Gecesi Ruyasi – W. Shakespeare
24) Ihanet Noktasi – D. Brown
25) Sekiz – K. Neville
26) Sofi’nin Dunyasi – J. Gaarder
27) Ana – M. Gorki
28) Germinal – E. Zola
29) Ne yapmali? – V. I. Lenin
30) Komunist Parti Manifestosu – K. Marx, F. Engels
31) Tol – M. Uyurkulak
32) Ziyan – H. Gunday
33) Suc ve Ceza – F. M. Dostoyevski
34) Kucuk Kara Balik – S. Behrengi
35) Marti – R. Bach
36) Simyaci – P. Coelho
37) Yilanlarin Ocu – F. Baykurt
38) Canlar kimin icin caliyor? – E. Hemingway
39) Zubuk – A. Nesin
40) Otomatik Portakal – A. Burgess (filmi daha iyi olan ender kitaplardan bence)
41) Harry Potter – J. K. Rowling
42) Foundation – I. Asimov
43) Pic – H. Gunday
44) Denizler Altinda Yirmi Bin Fersah – J. Verne
45) Street Fighting Mathematics – S. Mahajan
46) Tufek, Mikrop ve Celik – J. Diamond
47) Zamanin Kisa Tarihi – S. Hawking
48) Karanlik bir Dunyada Bilimin Mum Isigi – C. Sagan
49) Foucault Sarkaci – Umberto Eco
50) Yuzuklerin Efendisi – J. R. R. Tolkien
51) Zargana – H. Gunday
52) Dunyayi Degistiren Bes Denklem – M. Guillen
53) Sefiller – V. Hugo
54) Fareler ve Insanlar – J. Steinbeck

7 yorum:

  1. Merhaba.

    Gerçekten de çok güzel bir çalışma olmuş. Kitapların hepsini seve seve okudum ve az önce bitti. Sıcağı sıcağına şunu söyleyebilirim ki yazılanlar muhteşem. Kelimelerin büyüsüne o kadar kapıldım ki...

    Zamanın Kısa Tarihi isimli kitabı okurken biraz sıkıldım. Siz de sıkılmış mıydınız acaba?? :S :S :S

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.

    Gercekten de cok guzel bir calisma olmus. Kitaplarin hepsini seve seve okudum ve az once bitti. Sicagi sicagina sunu soyleyebilirim ki yazilanlar muhtesem. Kelimelerin buyusune o kadar kapildim ki...

    Zamanin Kisa Tarihi isimli kitabi okurken biraz sikildim. Siz de sikilmis miydiniz acaba?? :S :S :S

    YanıtlaSil
  3. kendimi adam zannediyordum. 19!

    YanıtlaSil
  4. nihat genç10.08.2010 16:03

    ihanet noktası mı papahehshaa!

    YanıtlaSil
  5. @kjb
    aslinda onun sirasinin 42 olmasi lazimdi da sonradan dank ettigi icin degistirmedim. basta dusunecektin arkadas dedim, kizdim kendime.

    @nihat genc
    kizil nehirler ve sekiz'e laf yok ama ihanet noktasi'na var oyle mi? olmadi (nihatcim) cok guzel cikmissin.

    YanıtlaSil
  6. kizil nehirlere laf ettirmem!

    YanıtlaSil
  7. şu an 54 kitabın 54'ünü de okumuş biri olarak şunu söylemek isterim.

    allah belanıııı versin allah seni kahretsin bana gelen sana gelsin yaarrr

    koyu olan kısmı hızlı söylüyoruz. çünkü ses kayıt süresi doluyor.

    hayatını söndürrrrrrüm lan senin.

    saygılar.

    YanıtlaSil