Kendime Not

Santa Claus ya da bizim bildigimiz adiyla Noel Baba, dun, yani 6 Aralik itibariyle dunya capindaki gununu kutladi. Buna gecmis kutlamalarda deginmektense bir yazi ile anlatmayi istedim. Turkiye nufusunun 98%'i islam dinine inaniyor.* Ne yazik ki istatistik kurumunun sitesinde boyle bir bilgi bulamadim, gerci yuzeysel olarak baktim, o yuzden kaynagim yerel olmayan bir arastirma kurumuna ait. Buna ragmen sayisi yabana atilamayacak kadar aile evine yilbasi agaci aliyor, cocuklarina hediyeler veriyor ve noel babayi sahipleniyor. Bunda kotu bir yan goremiyorum ben, hani buna ragmen diye basladim ama yanlis anlasilmasin. Cocuklariniza, noel baba size hediyeler getirecek, ya da hadi alalim bir cam agaci susleyelim demek sizi dininizden cikartmiyor. Hatta hane halkinizi sevindirdiginiz icin saniyorum ki islam dinine gore iyi bir seyler yapmis oluyorsunuz. Kutladiginiz, varsin baskasinin "bayrami" olsun. Bilen arkadaslar beni uyarsinlar hataliysam. Hataliysam ara. Baba parasi degil alin teri. Soforsen bas gaza, asiksan vur saza. Kamyon ceker 10-20 ton, gonlum ceker Paris Hilton. Gelelim yazinin insanlari incitmeye baslayacagi noktaya. Simdi bu gorece gelir grubu yuksek, internetle tanismis, cam agaci alan, sominelerinin uzerine kalin kirmizi coraplar asan ailelerin siyasi goruslerine baktigimizda, en azindan ben elimdeki ornek nufusu inceledigimde, goruyoruz ki bu insanlar gunumuzde sag gorus olarak tanimlanan, bana kalsa muhafazakar liberaller olarak tanimlayacagim, toplulugun birer uyeleri. Saniyorum sorun burada basliyor. Simdi buna karsi surulen arguman da, bugun kendini komunist olarak tanimlayan bireylerin converse ayakkabi giymesi olacaktir. Ona, umarim, baska bir zaman deginecegim. Simdi bu insanlar, okumus, okumus derken universite mezunundan bahsediyorum, universitenin bir insana kazandirmasi gereken nosyonlari burada goz onunde bulundurmuyor ve diplomasi olani universite mezunu olarak addediyorum, evlenmis, gunumuz turkiyesi standartlarina gore iyi maas alan, aile reisi olarak gorulen baba disinda annenin de kariyer sahibi oldugu, ozel guvenlikli sitelerde yasayan, cocuklarini ozel okullarda okutan insanlar. Bu ozel okul mevzusuna da bir ara konusalim yahu. Her neyse, simdi bu insanlar kurban kesiyor, ayni insanlar, bogaza nazir raki-balik alemini yapiyor, ki en buyuk haklaridir, yilda 15 gun aileleriyle tatile cikabiliyorlar.

Baska irklarla birlikte, ayni cati altinda -burada cati olarak tanimlanan dunyadir, ulke degil- yasamaya gelince mevzu, sorun oluyor. Yukarida tanimladigim nufusun erkek kisimi icin, evlendigi kadinin bakire olmamasi sorun oluyor, evlenmeden once yasadigi iliskilerde kiz arkadasiyla seks yapamamasi sorun oluyor. Adama demezler mi ulan bu ne perhiz bu ne lahana tursusu diye! Hah iste, noel babayi gayet rahat kabul edebilirken, ermenisini kabul edemiyoruz. Niye edemiyoruz? Ayni insan o da noel babayla. Kurban kesip yerken, hindi kesip yiyen toplumun insanlarini asagiliyoruz? E ulan o inanc degil mi?

Dunyayi kontrol eden dev bir kuantum bilgisayari. Ursula ablamiz yazmis zamaninda. Utopik, utopik olmasina da, guzel be. Hayali bile guzel. Aklinizdan sermaye ve para gibi kavramlari cikarttiginizda, daha ne guzel sistemler var da soyleyince suclu oluyorsunuz.

Ne yapmali?

Yaziyi tamamlamamistim. Bir suredir taslak olarak duruyor. Ne yazdigimi da hatirlamiyorum acikcasi. Boyle yayinlayayim deneysel olsun. Anlattigim seyler yarim kalmis bile olabilir. O kadar kusuru gormezden geleceksiniz.

5 yorum:

  1. thanks m8.

    daha yazilir da, 20 yarda keten bezi diye en bastan girmek lazim olaya. sonra kendimizin son 2 cildini okuyamayacagi kitap yazmaya baslamak lazim 3 ciltlik uahsduahsudhads.

    sosyal hiyerarsi derken aslinda tam olarak ne demek istedigini anlamadim. bilim adamiyla, temizlik iscisinin zamani gelip de tarlada calisirlerken bilim adaminin bundan erinecegini mi kastediyorsun yoksa olay sosyokulturel degil de tamamen ekonomik mi? aslinda benim inandigim sekliyle ekonomik olarak engelleri asmak her ne kadar zor olsa da imkansiz degil. yani bu toplum bile biraz cabayla onu basarabilir. ama sosyal statu farki sanirim buyuk sorun. hayir ben bunu kendi cevremdeki yillardir arkadas oldugum, cok akilli, cok zeki adama bile kabul ettiremiyorum. biz o kadar okuduk tarlada mi calisicaz oluyor tepki. ama hep para karsiligi yuzunden oluyor bunlar. parayi silebildigin bir toplumda sosyal statu olgusunu da silebilmesin falan filan. hep o lidyalilarin bok yemesi bunlar.

    YanıtlaSil
  2. simdi lidya dedim ama bunu sonra okuyan adam yanlis anlamasin. lidyalilar olmasa da bir ekonomik sistem olacakti, merak etmeyin bunun ben de farkindayim.

    YanıtlaSil
  3. sanılanın aksine parayı lidyalılar değil libyalılar bulmuştur. Ayrıca yaşadığımız şu sosyomilitarist dünyada azımsanmayacak kadar materyalist insan var. buna azınlık diyenin de alnını karışlayacak çoğunlukta liberal demokratist var. Bununla birlikte son 10 yılda türkiye'ye gelen turist sayısında da %10'luk bir azalma var. Böyle bir toplumda yaşayan bireylerin baptistlere saygı duymadığını düşünecek olursak hedonistlere hak vermemek elde değil.

    YanıtlaSil
  4. benim de tarlada calismak ile olayi abarttigim bir gercek. demek istedigim fazlasi olmamasi gerektigini anlatamiyorum en yakin cevreme bile.

    YanıtlaSil
  5. ankaradan abim geldi işte benim de. evde bir bayram havası. ulan dedik ne oluyor. meğersem hannukah varmış. çocukken yahudi kampında 5 sene görev yapmıştım. æğgmed det terörist.

    bu arada bu yazı gazetede yayınlanacakmış. haber türkte. biraz editlenmesi gerekiyor dediler. ben de yazarıyla görüşmelisiniz dedim. mailine ulaşamamışlar profilinden. verdim. mail atarlar heralde.

    YanıtlaSil